Fysieke training

JSC

JSC Sport zal, naast de spelers van het Eerste elftal en de Beloftes,  ook de spelers van de jeugd (A t/m D) wekelijks een aanvullende fysieke training aanbieden. Hier worden de trainingen ingedeeld in blokjes (30 à 45 minuten), waarin loop-, kracht- en coördinatievormen worden getraind. Tevens zal er in een circuitvorm ook een voetbalblokje worden ingepland. De trainingen zijn vooral gericht op het verbeteren van de looptechniek en een betere coördinatie, kracht en balans.

Wij werken nauw samen met de technische en medische staf van FC Volendam en als team proberen we het beste uit de spelers te halen. Hierdoor zullen de spelers optimaal in vorm moeten komen voor een betere prestatie op het voetbalveld.

De snelheidstesten van de spelers zullen aan het begin van het seizoen worden afgenomen waarna de trainingen zullen starten. Deze zullen deels worden gebaseerd op de testuitslagen en de analyse van de gehele spelersgroep. De doelstelling is dat de jeugdspelers kennismaken met hun persoonlijke fysieke sterke en minder sterke kanten en hier bewuster mee aan de slag gaan. Dit willen we opbouwen door de kwaliteit van de bewegingen als prioriteit te stellen en de kwantiteit (lees hoeveelheid vormen in het tijdsblok), in eerste instantie, minder belangrijk te vinden. Hierdoor zal over een jaar de snelheid en intensiteit van bewegen tijdens de trainingen op een veel hoger niveau gekomen zijn.

JSC Sport (2)

Ook hebben wij aandacht voor de groei en de daarbij behorende kleine lichamelijke klachten of beperkingen en zullen we door het periodiek meten van spelers inzicht krijgen in het individu. Op deze wijze kun je de belasting van een speler beter doseren en wellicht blessures, die komen vanuit de groei, voorkomen of beperken.

Uiteraard zijn wij ook op de hoogte van de verhalen die rondgaan over krachttraining voor jongeren. Daarom de volgende twee stellingen:

  • Van krachttraining word je langzamer. Zin of onzin? = Onzin!

Bij een goede begeleiding en training zal de kracht/power en snelheid verbeteren!

  • Krachttraining is gevaarlijk/slecht voor jongeren. Zin of onzin? = Onzin!

Uit onderzoek blijkt dat kinderen vanaf 8 jaar hun rompstabiliteit en kracht kunnen verbeteren indien ze de oefeningen uitvoeren met hun eigen lichaamsgewicht en op de juiste wijze worden begeleid. Dit heeft een aantoonbare positieve uitwerking op de ontwikkelingen die bij hun tak van sport, dus ook voetbal nodig is.

JSC Sport (1)

Onze trainingen vinden plaats in Sportcentrum Toptraining, gevestigd onder de west tribune van het FC Volendam Stadion (tegenover de Stefan van Dorpel-hal).

Wij kunnen voor de jeugdspelers ook extra trainingen aanbieden in een kleiner groepsverband (4-6 spelers) , met 2 personen (duo-training) of individueel (personal training). Ook zijn trainingen op een externe locatie mogelijk.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Voor alle informatie kunt u kijken op onze site www.jscsport.nl  of bellen met 06-11364417. Uiteraard kunt u ook altijd binnen lopen bij Sportcentrum Toptraining en vragen naar een medewerker van JSC Sport.

Sportieve groet,

Ruud Jacobs (Coördinator en fysieke trainer JSC Sport)